De reis is begonnen! - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van MariscaenMarije - WaarBenJij.nu De reis is begonnen! - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van MariscaenMarije - WaarBenJij.nu

De reis is begonnen!

Door: Marije en Marisca

01 April 2014 | Vietnam, Can Tho

Zaterdag 29 maart was het dan eindelijk zo ver, onze reis naar Vietnam ging beginnen. Om 14:30 ontmoetten we elkaar op Schiphol. Het afgeven van de bagage ging niet helemaal vlekkeloos, omdat er niet geregistreerd stond dat we extra bagage mee mochten nemen. Maar na een telefoontje was dit gelukkig zo opgelost. Toen afscheid nemen van de familie en gauw door de douane, zodat de reis dan echt kon beginnen. Om 17:30 zou onze vlucht zijn. Toen wij wilden gaan boarden bleek dat wij geen zitplaats hadden. Er was een probleem met het oorspronkelijke toestel die zou vertrekken, waardoor er een kleiner toestel was gekomen. Dit had als gevolg dat wij niet mee konden met de vlucht. Dus wij mee met iemand van KLM die een andere vlucht zou boeken voor ons en een compensatie zou geven. In de tussen tijd mochten wij wat eten en drinken op hun kosten. Om 19:00 kregen wij te horen dat we met een vlucht van 21:00 mee konden met als tussenstop Kuala Lumpur(Maleisie) ipv. Bangkok.
Dit verliep zonder problemen om 21:00 vertrok ons vliegtuig en we vlogen ook nog eens economy comfort class. Na een spoedige vlucht van ongeveer 12 uur kwamen wij om 15:45 plaatselijke tijd aan in Kuala Lumpur. Na ruim een uur konden we hier alweer boarden en vlogen we met Malaysia Airlines (dit is geen grap) naar Ho Chi Minh in Vietnam. Gelukkig verliep deze vlucht wel voorspoedig en vlogen we binnen 1,5 uur naar Vietnam. Om 19:30 plaatselijke tijd kwamen we aan in Vietnam. Na een telefoontje met onze contactpersoon werden we snel opgehaald door de taxi en naar ons hotel gebracht waar we de eerste nacht verbleven.

De volgende dag vertrokken we om 12:00 met de taxi/bus naar Can Tho waar we om 16:00 aankwamen. Eenmaal daar werden we door onze contactpersoon opgehaald en vertrokken we naar het vrijwilligershuis. Eenmaal daar aangekomen hebben we kort kennis gemaakt met de aanwezige vrijwilligers en onze bagage naar de slaapkamer gebracht. Nadien kregen wij een rondleiding door de stad en gingen we wat eten en drinken met onze contactpersoon. Dat was stevig door fietsen aangezien onze contactpersoon op de scooter was! En we hebben gemerkt hoe chaotisch het verkeer is. De enige regel is dat er geen regels zijn! De vele scooters die hier rijden zigzaggen aan alle kanten langs je heen. De auto's , taxi's en bussen zijn wat gevaarlijker want die stoppen niet! Na een leuke fietstocht waren we om 18:30 terug in het huis. Nog even wat boodschappen gehaald en kennis gemaakt met andere vrijwilligers. Nadien hebben we onze spullen uitgepakt en hebben we lekker gedoucht. Het water is koud wat heerlijk is gezien de hitte overal. Het enige nadeel is dat je tijdens het afdrogen alweer nat bent van het zweet. Na een matige nacht en vroeg wakker te zijn, hebben we vanochtend de tijd voor onszelf.

Vanmiddag om 13:00 begint ons eerste project. We gaan naar een ziekenhuis om te helpen met koken en Engelse les te geven. Tot gauw!

• 01 April 2014 - 06:28

Gerard:

Nou dames , dat klinkt goed. Ik denk dat het wel prettig is dat je zo wordt ontvangen en rondgeleid in een geheel andere wereld. Ik kan niet wachten om beeldmateriaal te zien.
    Fijne dagen . Groet

• 01 April 2014 - 12:52

Hans:

Hallo dames.
    Mooi dat het allemaal toch nog goed is gelopen na zaterdagavond.blij weer iets van jullie te horen en dat jullie een mooie tijd hebben daar.Het wachten is nu op een paar mooie foto's.Nog veel plezier en groetjes

• 01 April 2014 - 18:35

Susan:

Heey zussie leuk verhaaltje geschreven!
    Alleen nu nog foto's haha geniet ervan .
    En nu knappe vietnameesjes zoeken haha
    Doei kusje je zusje.

• 01 April 2014 - 21:02

Anja:

Leuk verhaaltje hebben jullie er van gemaakt. We zijn blij dat het allemaal is goed gekomen na de problemen van zaterdag avond. We zijn echt benieuwd naar jullie ervaringen en hopen op heel veel beeldmateriaal.

• 01 April 2014 - 21:48

Ingrid:

Hallo Dames,
    Fijn dat jullie veilig zijn aangekomen in Vietnam.
    Ik ben echt benieuwd naar jullie (spannende) verhalen! :)
    Veel plezier!

• 02 April 2014 - 04:02

Joan:

Hey dames.

jeetje wat een spanning al op schiphol, gelukkig allemaal goed verlopen.
    soon komen er fotos he!! Daar zijn we erg benieuwd naar..
    succes met jullie projecten.

dikke knuffell

• 02 April 2014 - 11:52

Jean:

Heey meiden,

Wat een belevenissen allemaal en dat ook nog op Nederlandse bodem.
    Is alles met jullie bagage wel goed gegaan?
    Geniet ervan met z’n tweeën.
    Liefs en een dikke
    Jean

• 02 April 2014 - 20:58

Robert En Ilse:

Heeee meiden! :)

Mooi bericht , fijn dat alles goed is .
    Zijn benieuwd naar leuke foto's!
    Al vietnamese loempia's gegeten?
    Haha, veel plezier daar en lekker genieten :)